Blog Podatkowy

Bieżące informacje o prawie podatkowym.

Korekta kosztów w 2016 roku

Przepisy dotyczące korekty kosztów z niezapłaconych przez podatnika faktur (art. 24d ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych oraz art. 15b ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych), które z zamiarze miały pomóc najmniejszym podmiotom i ograniczyć problemy z zatorami płatniczymi, od początku ich obowiązywania były powodem wielu dodatkowych obowiązków administracyjnych dla przedsiębiorców. Szacuje się, że koszt ich obsługi wynosi łącznie ok. 226-410 mln zł w skali roku. Z początkiem 2016 roku przepisy powyższe zostaną uchylone. Wprowadzone mają zostać także przepisy przejściowe, zgodnie z którymi podatnik, który dokonał zmniejszenia kosztów uzyskania przychodów lub zwiększenia przychodów na podstawie wcześniejszych przepisów, będzie mógł – po zapłaceniu zobowiązań – zwiększyć koszty uzyskania przychodów. autor: Mateusz Lewicki Biuro Rachunkowe... Więcej

Sklep internetowy a podatki

W obecnych czasach postęp technologiczny stale rośnie na sile, a wygoda wynikająca z możliwości handlu drogą internetową jest bez wątpienia ogromnym luksusem i ułatwieniem dla współcześnie żyjącego społeczeństwa. Dana forma robienia zakupów odznacza się przede wszystkim tym, iż nie trzeba wychodzić z zacisza własnego domu – wystarczy mieć zaledwie dostęp do Internetu oraz sprawny komputer. Oszczędza to nie tylko mnóstwo czasu, ale także wysiłku związanego z szykowaniem się na zakupy. Co więcej, w Internecie można kupić teraz dowolny towar – produkty spożywcze, ubrania, mieszkania, a nawet meble czy też kosmetyki. Istnieją różne rodzaje handlu internetowego. Jednym z nich jest handel bezpośredni, odbywający się wyłącznie przez sieć. Innym rodzajem jest pośredni, odznaczający się tym, iż płatność odbywa się przez Internet, natomiast dostawa towarów bądź też danej usługi odbywa się już w sposób bezpośredni. Z kolei handel hybrydowy odbywa się pośrednio, ponieważ wszystkie czynności związane z transakcją następują drogą internetową poza płatnością. Sklep internetowy należy prowadzić w odpowiedni sposób, a przed jego założeniem konieczne jest wykonanie kilku kroków. Należy pamiętać o rejestracji działalności gospodarczej oraz założenie rachunku bankowego przeznaczonego specjalnie dla firmy. Trzeba również wystąpić o numer REGON oraz NIP, a także zgłosić ubezpieczenie społeczne oraz... Więcej

Skuteczna windykacja – Skuteczny sposób?

Windykacja stanowi proces mający na celu odzyskanie należności od dłużnika. Jak zatem przeprowadzić wysoce skuteczną windykację oraz jakie narzędzia okażą się najbardziej efektywne i pozwolą uzyskać naszą należność w szybki sposób? Przede wszystkim, pamiętajmy o tym, że każdy przypadek jest inny w związku, z czym wymaga indywidualnie dobranej strategii działania. Proces windykacji nie należy do najłatwiejszych, jednak można opracować odpowiednie działanie, które odznaczając się sporym zaangażowaniem w znaczącym stopniu zmniejszy jego złożoność. W przypadku, gdy dłużnik zgadza się na współpracę oraz wykazuje się widoczną chęcią spłaty długu, proces windykacji nie jest zbyt skomplikowany oraz komunikacja ma charakter czysto informacyjny. Nie jest konieczne zatem korzystanie z rozmaitych narzędzi, które mają na celu odzyskanie należności dla wierzyciela. Inaczej wygląda jednak sytuacja w przypadku, gdy osoba zadłużona wyraźnie unika odpowiedzialności oraz odmawia współpracy. Wówczas należy zastosować bardziej intensywne narzędzia komunikacji. Osoba pracująca w firmie windykacyjnej w stanowczy sposób przedstawia wtedy możliwe kary i sankcje wynikające z braku spłacenia długu. Należą do nich między innymi wpis o nierzetelnym kontrahencie w biurach informacji gospodarczej, ale może dojść nawet do złożenia wniosku o upadłość danego przedsiębiorstwa. By sprawnie odzyskać dług, czasami jedyną opcją jest windykacja drogą sądową. Ma to miejsce, gdy negocjacja z dłużnikiem nie przyniosła oczekiwanych rezultatów. Windykacja sądowa obejmuje uzyskanie sądowego nakazu zapłaty, który stanowi jednocześnie podstawę do egzekucji komorniczej. W zależności od nastawienia osoby zadłużonej stosuje się różne narzędzia. Jeśli osoba wykazuje sie chęcią współpracy oraz nie kwestionuje swojego długu, nie ma potrzeby korzystania z intensywnych środków komunikacji. Natomiast, jeśli mamy do czynienia z trudniejszym klientem, należy pierw odpowiednio często uświadomić go o sankcjach oraz stanowczo informować o konsekwencjach takiego... Więcej

Poinformuj mnie o nowym poście

Zapisz się do naszej listy subskrybentów.  Otrzymasz maila gdy pojawi się nowy wpis.

Zapisz mnie
Na tej stronie używamy plików cookie, by móc świadczyć Ci usługi. Korzystając z niej, zgadzasz się na to. Nasz regulamin
Rozumiem
x